Wednesday, December 30, 2009

Happy New Year...

Happy New Year……. 2010

Sempena tahun baru ni, di harap dapat mengharungi tahun 2010 dengan lebih banyak pencapaian.

Little bit story about my life, simply story I can share with my friend, tahun 2008 tahun paling teruk penah aku lalui sepanjang hidup aku…..

Why? and how?, aku tak perlu nak buka balik fail tu dan cukup aku katakan aku down gila2. aku tak tahu apa nak buat selain menharap dan berusaha untuk memperbaiki kesemua kecacatan tahun 2008. dan aku yakin tahun 2009 adalah jalan untuk mencari jalan menyelesaikan semua.

Seperti aku jangkakan memang perubahan kebaikan tu semakin nampak, Cuma volume pencapaian terlalu sedikit sampai aku rasa ada harapan atau tidak….. awal tahun 2009 aku masih lagi rasa sakit bebanan 2008 tu, tapi bulan julai 09 hingga akhir tahun 2009 nampak kesudahan yang baik.

Bebanan yang aku tanggung semakin surut. Aku bersyukur satu persatu masalah yang timbul dapat diredakan… Cuma aku kena bersabar lah sikit sebab perubahannya juga agak perlahan tapi aku masih boleh menarik nafas lega. Aku percaya hukum karma tu akan terjadi, akhirnya terbukti juga bahawa aku berdiri tempat yang betul. Mungkin ini juga disebabkan aku yakin dan aku sebenarnya bukan pencetus masalah pada tahun 2008. dan aku percaya tuhan menentukan semua. Dan aku bersyukur di tunjukkan jalan. Alhamdullilah…. Sebab bukan satu dua bebanan aku tanggung dan masalah datang.

Sepanjang 2010 aku berharap kejelasan kearah kebaikan yang aku rancang akan berhasil, aku mempunyai kehidupan yang normal seperti orang lain sebab sebelum ni aku hidup tak normal, hidup aku terumbang-ambing dan banyak sanggat dugaannya. Tapi bagi aku, aku tak penah kesal apa yang jadi sebab ianya menguatkan lagi kualiti diri aku dan menguatkan iman ku. Cuma satu aku pesan pada kawan2 pikir dulu sebelum membuat keputusan…dan amalkan hidup yang diredhai. Dan jangan terlalu cepat membuat andaian sebelum buat research. Aku orang yang kuat buat research sebelum melakukan sesuatu perkara tetapi kekadang kita terlepas pandang juga. Kesilapan dulu betul2 memberi tamparan dan pengajaran untuk seumur hidup.

Well, aku tak mau perkataan sedih untuk 2010, aku akan berusaha,asah kan lagi skill tak kira juga bidang terutama design. Planning belajar photography, fashion, graphic and animation. Still not forget to non-stop involve in interior skill.

Kawan-kawan teruskan usaha anda untuk masa hadapi, masa tu memang pendek. Setiap masa tu amat diperlukan walau seminit. Banyak perkara kita kena lakukan sebab time muda nil ah kita nak buat…. bila umur semakin meningkat banyak masa yang terhad untuk kita lakukan apa yang kita impikan dalam hidupkan. Setiap manusia mahukan yang terbaik dalam hidup dan juga mencapai apa yang dirancangkan. Tapi tak semua apa yang kita rancangkan kerana kita tak punya masa untuk melakukan semua.

Jadi jadikan 2010 ni tahun yang terbaik dari 2009 dan mencapai pencapainan terbaik untuk diri sendiri, keluarga, kawan dan masyarakat.

Happy new year….

Selamat…selamat……selamat……..!

3 comments:

aLyNnZ said...

kehidupan kita ibarat roda..klau hr nie kite dibawah xmustahil suatu hari nanti kita diatas..

comot torres said...

very good speech...and all the best k

thcoxea said...

Alynnz,
Tq dear

To Comot torres..
1st sorry baru perasan msg punya la lama tak buka blog kan....
tq

T H C O X E A G A L L E R Y

T  H  C  O  X  E  A    G   A   L   L   E   R   Y
Thcoxea On Flickr!