Wednesday, December 2, 2009

Prologue

Prologue

Salam…maaf sebab terlalu lama tuk menyiapkan blog ni…
Tapi apa yang penting…kelainan blog ini.

First of all, thanks for visit my blog and jadikan blog ni sebahagian ruang mengisi masa korang.

Thcoxea bermaksud baru, new image and transformasi yang diidamkan selama ini (hhehheeh…ni definition sendiri, tak de dalam mana2 kamus termasuk segala kamus bahasa antarabangsa)

Blog ni akan dibahagikan kepada 2 bahagian iaitu:
1. knowledge tuk di kongsi bersama
2. design yang pernah dihasilkan oleh aku sendiri

Maybe sebelum ni korang tak kenal sanggat aku ni….sebab aku ni jenis yang sanggat menjaga privasi hidup aku, sebab aku tak suka orang tahu tentang aku. Aku lebih suka orang cari siapa aku mengikut cara korang sendiri….

Setakat ni best friend aku hanya ada 3 yang dah berkawan susah senang selama hampir 10 tahun masuk 2010 ni iaitu Sorang kat Sabah yang tak penah jemu dengar cerita aku yang saban tahun menda yang sama tak tau bila nak habis…and masalahnyer aku sendiri rasa tak de noktah hehehe…Iaitu
Jubaidah Basri…..Jue ko memang best, you are the best friend I ever had….what ever story from me you still always heard even the same ending and situation hope ko tak buat2 tak bosan yek Jue….

Sorang lagi my best friend yang sememangnya paling baik sebab layan aku and jaga aku even aku ni dah besar…
Marina Khairuddin thanks for your jasa. Minah ni mmg best sbb akan tepon aku tak kira masa tuk Tanya khabar termasuk tuk tahu cukup makan ke tak? Hehehhe….. tak pe aku mmg sentiasa tunggu peluang tuk makan masakan ko…
Cukup ko tanya3 kali dalam masa seminggu aku akan terpacak depan umah ko tuk ‘service testing’ makanan ko hehehhee….

Yang ke-3, sorang mamat yang aku kenal pun sekitar tahun 2000 sampai sekarang….tak kira apa tajuk boleh dibawa berbincang and sentiasa memberi apa yang di request kan. Hahahhaha….Cuma busy nya selalu jadi bahan gaduh.

Thcoxea akan dijadikan boutique for all kind of design. Furniture, product, Interior, graphic, website, Photography, Fashion and Fine Art. Skang ni dalam proses belajar photography and fashion. Planning tuk mencuba semua yang dikatakan design….aku ni mudah jatuh cinta dengan seni…and aku ni anak seni. Seni masakan pun aku minat but for decoration jer….

Aku lebih cenderung sesuatu strok dalam setiap bidang contoh, interior aku cenderung minat dan skill pada concept urban tropika. Product hanya tuk komersial, photography pada object and environment yang tersirat atau tidak secara langsung. Fine art pula adalah Charcoal. Fashion pula Classic elegance. Graphic pula pada packaging. Tuk Website hanya idea dan concept 3D sahaja. Tetapi skill utama aku adalah 3D maker for 3D max Studio and Solid work.

Aku memang giler kan 3D, ada masa lapang jer duk download tutorial 3D making. Lagi giler bila nengok 3D view for interior, architecture and industrial product dalam concept futuristic.

Dari segi knowledge…pepagi aku akan buka channel favorite iaitu Astro 555.hhahahaa…mesti orang pikir aku giler pepagi buta aku akan buka History Channel. Aku minat sejarah benda yang orang tak suka ambik bila time exam. Percaya atau tak kalau ada peluang aku nak jadi Archeology tapi dah terlambat…sebab habis SPM tak tau macam mana and arah mana nak ambik this course. Paling best kalau ada program history of art and culture for ancient. Tak pe nnt sama kita baca knowledge yang akan diletakkan kat bloge ni.

What ever it is, hope korang suka and happy dengan apa yang akan korang baca…..
Selamat….selamat……selamat…..

Little Bit Bout Me

Activities : Designing for a new idea, window shopping, traveling, teaching my kid, reading books at Kunikuniya

Interest : History, art, movie, karaoke, swimming, vacation, cooking, DVD collection.

Favorite music : R&B, Soul, Blues, jazz, soprano, ballade, Latino, Hip Hop, pop rock

Favorite TV show : CSI Miami, all kind CSI series, Chuck, Superman, Justice League, Epic of The Golden Rose, My Wife and Kids, The Nanny, THS (True Hollywood Story), ANTM (American Next Top Model).

Favorite Movies : Soal Hati, Ghost, The Da Vinci Code,Twilight, Transformers, Blast From The Past, Sabrina, Gladiator, Mr. & Mrs. Smith, Armageddon and Parineeta.

Favorite Books : Secret and most lovely book are all about history.

Favorite Actors : Robert Pattinson, Johnny Depp, Russell Crowe, Dean Cane, Brendan Fraser, Amir Khan, Afdlin Shauki and Ahmad Mahmud.

Favorite Actress : Angelina Jolie, Jessica Alba, Audrey Hepburn, Kristen Stewart, Nicole Kidman, Kajol and Saadiah.

Singer : Toni Braxton, Sarah Brightman, Andrew Lloyd Webber, Jason Mraz, Eric Benet, Anggun, Sergio Mendes, Pappabear, Bic Runga, Dr. Jazz, Aretha Franklin, Ruth Sahanaya, Jamal Abdillah, Broery Marantika, Hetty Koes Endang.

No comments:

T H C O X E A G A L L E R Y

T  H  C  O  X  E  A    G   A   L   L   E   R   Y
Thcoxea On Flickr!